SESJA SZKOLENIOWA dla higienistek i asystentek stomatologicznych


Sala Konferencyjna

Termin kursu:


Miejsce kursu:




Organizatorzy:





Kierownik organizacyjny:


Patronat Prasowy:




Koszt:






Rejestracja >>>


19.11.2022 (sobota)




               




Anna Szymańska 




wkrótce






wkrótce





PROGRAM: 



 

nagłówek

10:00-13:00 | Jestem innego zdania... Czyli o sztuce prowadzenia trudnych rozmów w sytuacji skarg, reklamacji ze strony pacjentów.

element
mgr Katarzyna Świtalska - psycholog, trener

o prowadzącym, poniżej >>>

Tematyka:
Nie to miałem na myśli, czyli jak unikać nieporozumień i jak je wyjaśniać?

  • jak wyjaśniać nieporozumienia
  • zapobieganie nieporozumieniom
  • magiczne słowa
  • co możesz zrobić, aby być dobrze zrozumianym przez pacjenta?
Kiedy uwagi stają się skargą? Jak odpowiednio reagować na ostry ton rozmowy i obrazę ze strony pacjenta czy jego i rodziny?
  • sposoby reagowania na rzeczową krytykę i informację typu ,,Ty’’
  • sposoby reagowania na raniącą krytykę i obraźliwe wypowiedzi
  • ,,cięte’’ wypowiedzi
Jak powiedzieć ,,nie’’, kiedy myślimy ,,nie’’? Kiedy ,,nie’’ w relacjach z pacjentami nie jest możliwe.
  • w jakich sposób przyjaźnie, ale stanowczo mówić ,,nie’’, czyli jak reagować na zażalenia, skargi ze strony pacjentów
  • zalety jednoznacznego ,,nie’’
Jak rozpoznać manipulację i jak jej uniknąć?
  • manipulacja w rozmowie z pacjentem
  • strategie manipulacji wykorzystywane przez pacjentów podczas reklamacji i skarg
  • w jaki sposób przekazywać informację zwrotną podczas skarg i reklamacji składanych przez pacjentów i ich rodziny
  • jak przewidzieć reakcje pacjenta oraz być na nie przygotowanym
  • różnica między wymówką a obiekcją
  • kruszenie obiekcji w czterech fazach
  • zasady dobrej kłótni
  • metoda ZOS (zbadaj obie strony)
 Zarzuty, spory, zażalenia.
  • Parafraza
  • Technika 3P
  • Technika 2P
  • Szukaj rozwiązań a nie winnych
  • Gesty mediacji
  • Słowa, które dobrze i źle służą komunikacji podczas reklamacji i skarg ze strony pacjentów i ich rodzin
  • Cztery techniki zadawania pytań w rozmowie rozwiązującej problem
Coś się tutaj nie zgadza, czyli, w jaki sposób przyjmować i reagować na reklamację ze strony pacjenta, jego rodziny.
  • mieć pewne informacje – wiedza na temat reklamacji
  • w jaki sposób postępować w przypadku reklamacji- prowadzenie rozmowy z pacjentem ,,face to face’’, przez telefon
  • wzorzec rozmowy dotyczącej reklamacji
  • pokonywanie dalszych przeszkód
 Aktywny telefon, a skargi, zażalenia przez telefon.
  • pierwsze wrażenie
- przywitanie się i przedstawienie
- kompetencje
- emisja głosu i umiejętność operowania głosem
- nasza osobowość a odbiór przez pacjenta
  • otwarcie rozmowy
  • sprzedawanie korzyści
  • kto pyta nie bladzi, czyli sztuka zadawania pytań
  • klasyfikacja rozmówców
- jak poznać i przewidzieć reakcje klienta oraz jak być na nie przygotowanym
- wymówka a obiekcje – jak rozpoznać różnice?
- kruszenie obiekcji
- znaczenie pochwały
  • podsumowanie rozmowy
  • pozytywne zakończenie rozmowy

- możliwość powtórzenia terminu
- zmotywowanie rozmówcy

Katarzyna Świtalska - psycholog, trener 

Wykształcenie: 1998 -2003 Uniwersytet im. A.Mickiewicza w Poznaniu, Wydz. Nauk Społecznych, kierunek: Psychologia (specjalizacja psychologia kliniczna i psychologia pracy). Temat pracy magisterskiej: Pracoholizm, uzależnienie czy zaangażowanie. 2004 - Szkoła Konsultantów i Trenerów Zarządzania w Krakowie, tematyka prowadzonych szkoleń: komunikacja werbalna i niewerbalna pracoholizm, mobbing, negocjacje, merchandising, zarządzanie personelem, motywowanie, zarządzanie czasem, techniki opanowywania stresu, zarządzanie projektem, autoprezentacja, prezentacje publiczne, zarządzanie jakością, obsługa klienta, rozmowa kwalifikacyjna a umiejętność pisania cv i listu motywacyjnego, rekrutacja pracowników, zarządzanie zasobami ludzkimi, rozwiązywanie konfliktów metodą genogramów, analiza transakcyjna, twórczość i kreatywność, coaching, budowanie lojalności pracowników i inne związane ze specjalizacją zawodową. Wykładowca z wieloletnią praktyką, autorka wielu artykułów, trener biznesu. 




13.00-14.00 Przerwa na lunch


nagłówek

14:00-15:00 | Triage periodontologiczny - sprawne procedury na pierwszej wizycie periodontologicznej.

element

dr n. med. Marta Czownicka

o prowadzącym, poniżej >>>>


Tematyka:

  • Typy pacjentów w gabinecie higieny.
  • Klasyfikacja pacjenta zależnie od stanu zdrowia przyzębia.
  • U kogo badać wskaźniki higieny a kiedy pełen status perio.
  • Ścieżka postępowania zależnie od przydzielonej grupy.
  • Diagnostyka pacjenta perio-implantologicznego.

dr n. med. Marta Czownicka

​Ukończyła Uniwersytet Jagielloński, Collegium Medicum, Kraków na wydziale medycznym,uzyskała tytuł doktora nauk medycznych na Uniwersytecie Charité w Berlinie, obecnie w trakcie specjalizacji z periodontologii na prestiżowym Uniwersytecie Charité w Berlinie. Doświadczenie zawodowe: Ekspert z klinicznej periodontologii,w trakcie specjalizacji z periodontologii Doktorat -2016, Tłumacz symultaniczny Była Instruktorem kursu z periodontologii, opiekun kursu dla higienistek Ekspert z klinicznej periodontologii Uniwersytet Complutense, Madryt. Szkolenie podyplomowe w zakresie periodontologii i implantologii w grupie prof. Sanz’a XI 2012 Członek komitetu egzaminacyjnego higienistek stomatologicznych XI 2012 Primary Health Care Examination Osiągnięcia zawodowe Stypendysta programu Erasmus Placement. Uniwersytet Complutense, wydział medycyny i chirurgii stomatologicznej. Madryt, Reprezentant DGP na 3.letnim obozie Europejskiej Akademii Osteointegracji-EAO.Barcelona, Nagroda CED-IADR Travel Stipend. IADR 201




nagłówek

15:00-16:00 | Asystowanie przy zabiegach medycyny estetycznej w gabinecie stomatologicznym - jak efektywnie współpracować z lekarzem.

element

lek. dent. Karolina Kuśnierz​

o prowadzącym, poniżej >>>


Tematyka:

  • Przygotowanie gabinetu pod kątem wykonywanego zabiegu.
  • Aktywna asysta - na co zwrócić uwagę
    - przygotowanie pacjenta;
    - przygotowanie asystora zabiegowo;
    - aseptyka pola zabiegowego;

    - przechowywanie i przygotowanie preparatów.
  • Opieka nad pacjentem po zabiegu.

lek. dent. Karolina Kuśnierz​

Ukończyła Wydział Lekarsko-Dentystyczny Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Ukończyła również studia podyplomowe z medycyny estetycznej dla lekarzy na Krakowskiej Wyższej Szkole Promocji Zdrowia. Jej wielką pasją jest stomatologia estetyczna i protetyka. Jest perfekcjonistką, co jest nieodzowne przy wymagającej sztuce upiększania uśmiechów nawet najbardziej wymagających pacjentów. Regularnie uczestniczy w szkoleniach praktycznych organizowanych przez system implantologiczny Dentsply Implants AstraTech®, zdobywając wiedzę i umiejętności konieczne do wykonywania w sposób satysfakcjonujący wszelkich prac protetycznych. Co roku uczestniczy w licznych krajowych i zagranicznych konferencjach i szkoleniach. Stomatologia to nie jedyna sfera działań, która ją fascynuje. Wykonuje także zabiegi z dziedziny medycyny estetycznej, skupiając się głównie na wykorzystaniu wypełniaczy na bazie kwasu hialuronowego. Swoje umiejętności potwierdziła zdobyciem tytułu Master w tej dziedzinie pod okiem uznanego specjalisty o światowej klasie – Profesora Ezio Costa.Jest Prowadzi szkolenia dla lekarzy stomatologów.Jest właścicielką kliniki Dental4You w Krakowie, lekarzem dentystą z powołania.

nagłówek

16:00-17:00 | Satysfakcja z pracy zespołu stomatologicznego - czynnik chroniący przed negatywnymi skutkami wypalenia zawodowego.

element
dr n. med. Tomasz Dzieniakowski

o prowadzącym, poniżej >>>

Tematyka:
W interaktywnym wykładzie przedstawiona zostanie droga prowadząca do osiągnięcia satysfakcji z wykonywanej pracy (fun i flow - zabawa i płynność) poprzez omówienie trzech aspektów pracy:
  • poznawczego: mowa o temperamentalnych cechach osobowości niezbędnych w osiągnięciu pozytywnych skutków pracy
  • fizycznego: opis pozycji pracy zespołu wraz z wyposażeniem stanowiska zabiegowego
  • organizacyjnego: omówienie indywidualnych standardów pracy (standardu merytorycznego i biomechanicznego) 
dr n. med. Tomasz Dzieniakowski

W latach 1977- 2002 był pracownikiem naukowym i adiunktem w Zakładzie Propedeutyki i Diagnostyki Stomatologicznej Od 20 lat zajmuje się ergonomią w stomatologii. Jest współtwórcą pierwszego programu nauczania ergonomii stomatologicznej w Instytucie Stomatologii w Łodzi. Odbył staże naukowe oraz prowadził liczne szkolenia w zakresie ergonomii w Stanach Zjednoczonych ( Maryland University) , Japoni ( LAN Centem- Osaka), Meksyku ( Universitat Intercontinental), Korei Południowej (Korean Orthodontic Research Institute), Tajlandii ( Thamasat University), Chinach oraz w licznych ośrodkach w Polsce. Obecnie zajmuje się promowaniem zdrowia w stomatologii w ramach organizacji GEPEC ( Global Engineering, Promotion and Education Collaborative) której jest członkiem założycielem . GEPEC jest organizacją założoną w 2005 roku w Kanadzie, zrzeszającą specjalistów różnych dziedzin naukowych. GEPEC propaguje ergonomię w której podmiotem jest człowiek ( Human Centered Ergonomics). Od 25 lat prowadzi własną praktykę stomatologiczną. Prezes Polskiego Towarzystwa Ergonomii Stomatologicznej od lat zajmuje się propagowaniem ergonomicznych zasad pracy zespołu stomatologicznego. Od kilkunastu lat współpracuje z firmą Esdent tworzac autorski program szkoleń z ergonomii stomatologicznej oraz protetyki.