KURS MEDYCZNY dla lekarzy dentystów


Okluzja i zaburzenia narządu żucia - podejście kompleksowe.
Leczenie skorelowane oparte na współpracy różnych specjalistów - lekarza stomatologa, fizjoterapeuty i osteopaty. Praktyczne aspekty współpracy

Sala Konferencyjna

Termin kursu:

 

Miejsce kursu:

 

 

 

Organizatorzy:

 

 

 

 

 

Kierownik naukowy:

 

​Patronat prasowy:

 

 

Punkty edukacyjne:
 

 

Cena:

15 listopada 2019, piątek, godz. 10.00-17.30


Targi DENTAMED® - Sala konferencyjna, Wielofunkcyjna Hala Sportowa AWF,

Wrocław, al. Paderewskiego 35

Anna Szymańska           



dr n. med. Ewa Kalecińska  




Za udział w kursie przewidziano 6 punktów edukacyjnych.



380 zł (do 15.10.2019, od 16.10.2019: 480 zł)



ZGŁOSZENIA NA KURS - JUŻ WKRÓTCE



PROGRAM:


10.00 - 12.00  |  Pozwól pacjentom „trzaskać”. Trzaski w stawie i bóle w stawie - co powinno nas zaniepokoić? 

lek. dent. Jens-Christian Katzschner  

o prowadzącym >>>


1. Jak powinniśmy diagnozować takich pacjentów, aby uzyskać jak najwięcej informacji

2. Dlaczego pacjent ma trzaski w stawie jak to wpływa na funkcjonowanie pacjenta

3. Czy możemy powiedzieć, że są dobre i złe trzaski w stawie

4. Jak rozpoznać pacjenta z zaburzeniami narządu żucia. Współpraca lekarza stomatologa, fizjoterapeuty i osteopaty




lek. dent. Jens-Christian Katzschner  


Ukończył studia w 1990 na wydziale stomatologii na Uniwersytecie Medycznym w Dreźnie. 1991- 1992 - Asystent w Poliklinice Senftenberg. 1994 CMD School University Hamburg u Dr. Ahlers (obecnie prezes Stowarzyszenia zajmującego się problematyka zaburzeń narządu żucia). 2002 - odbyty cykl szkoleniowy (manual struktur analysis) u Prof. Axela Bumanna MSA, jednego z najbardziej znanych niemieckich specjalistów w zakresie zaburzeń narządu żucia. 2003-2006 - współpraca z Katedrą Zaburzeń Narządu Żucia Wrocławskiej AM z dr n. med. Teresą Maślanka. 2006 specjalizacja w zakresie zaburzeń narządu żucia w CMD clinic Hamburg u Dr. Jürgena Reiz w Uni Greifswald. 2006 - zaproszony jako wykładowca na „Peking China German Dental Day” w Pekinie. Stała współpraca z Niemieckimi Izbami Lekarskimi, gdzie przeprowadził wiele wykładów z zakresu zaburzeń narządu żucia, protetyki, ergonomii pracy. Członek grupy wykładowców Kavo utworzonej pod przewodnictwem Prof. Huggera wykładowcy CMD Academy Hamburg. Miejsce pracy: Prowadzi własną prywatną praktykę stomatologiczną w Hamburgu. Wykładowca z wieloletnią praktyką zawodową, autor wielu publikacji, członek Europejskiego Towarzystwa Ergonomicznego. Specjalizuje się w tematyce, ergonomii w stomatologii, pracy w lupach, pracy z mikroskopem, dysfunkcji i zaburzeń narządu żucia. Przeprowadził wiele szkoleń z tego zakresu na terenie Niemiec, jak i w wielu innych krajach. Publikacje: Dentalmagazin 4 /2004; Ergonomie im Visier; Dental Zeitung 5/2005; Ergonomisches Arbeiten mit der Lupenbrille; ZMK 2/2006; Gesundes und effizientes Arbeiten am Beispiel einer Präparation; Dental Spiegel 3/ 2006; Wer besser sieht, kann besser arbeiten Dental Journal, Austria 10/2006 „Ergonomie“.



     12.00 - 13.00  |  Przerwa na lunch



13.00 -15.00  |  Praktyczne aspekty współpracy fizjoterapeuty z lekarzem stomatologiem w leczeniu zaburzeń narządu żucia. Jak opracować wspólne działania i ustalić kierunek pracy z pacjentem 

mgr Anna Godlewska-Siciarek 


1. Czy każdy pacjent stomatologiczny powinien trafić do fizjoterapeuty specjalizującego się w dysfunkcjach narządu żucia 

2. Jakie pytania, cele stawia sobie fizjoterapeuta w pracy z pacjentem stomatologicznym? 

3. Czego oczekuje fizjoterapeuta od lekarza stomatologa

4. Kto pierwszy zaczyna pracę z pacjentem: fizjoterapeuta czy stomatolog

5. Czy współpraca to mit czy jest to możliwe? 



  
  15.00 - 15.30  |  Przerwa



15.30-17.30  |  Praktyczne aspekty współpracy z osteopatą podczas prowadzenia pacjentów z zaburzeniami narządu żucia 

dr n. med. Ewa Kalecińska  


1. Co to jest osteopatia? 

2. Kiedy kierować pacjenta do osteopaty? 

3. Jakie są możliwości współpracy z osteopatą? 

4. Jak taka współpraca może wyglądać? 

5. Na jakich zasadach i w jakich warunkach jest możliwa i kiedy jest najbardziej efektywna? 

6. Czego możemy się spodziewać?